راهنمای گرفتن اقامت ترکیه در سال 2022

 امروزه ترکیه یکی از محبوب ترین کشورها برای متقاضیان ایرانی است. مهاجرت و اقامت در ترکیه می تواند دلایل مختلفی داشته باشد. برخی برای تحصیل، برخی برای کار و برخی برای سرمایه گذاری به این کشور مهاجرت می کنند. ترکیه کشوری است که بخشی در آسیا و بخشی در اروپا قرار دارد. دریافت اقامت در ترکیه در مقایسه با کشورهای اروپایی و آمریکایی آسانتر است. همچنین یکی از مزایای آن عدم نیاز به اخذ ویزا برای سفر به ترکیه است.


طبق آخرین قانون اقامت ترکیه راه های مختلفی برای ورود به این کشور وجود دارد. بسیاری از مردم هیچ اطلاعات درستی در مورد نحوه دریافت پاسپورت اقامت و ترکیه ندارند. بنابراین با اطلاعات نادرست وارد این مسیر می شوند و نمی توانند موفق شوند. چنین اشتباهاتی زمان و هزینه این افراد را تهدید می کند و حتی از ادامه مهاجرت آنها به ترکیه جلوگیری می کند.


ایرانیان برای ورود به ترکیه به عنوان توریست نیازی به اخذ ویزا ندارند. پس از ورود به این کشور مجوز توریستی 90 روزه اقامت وجود دارد که پس از آن باید ترکیه را ترک کنید. مصاحبه ویزا برای ویزای ترکیه بخش مهمی از روند درخواست است. این مصاحبه به افسر کنسولی کمک می کند تا تصمیم بگیرد که آیا باید ویزای ترکیه به شما اعطا شود یا خیر. پس از مصاحبه، ظرف 90 روز از تایید درخواست شما مطلع می شوید. در این مدت و قبل از اعلام موافقت یا مخالفت خود، نباید بیش از 7 روز ترکیه را ترک کنید. در نهایت در صورت تایید درخواست شما یک شماره به شما داده می شود، شماره کیملیک که همان کد کشور ما است.بسته به روش های اقامت موقت و دائم ترکیه، بودجه مورد نیاز برای استفاده از این روش ها متفاوت است. مشاغل اقامت به بودجه بسیار کمی نیاز دارند و ویزای کاری تنها در صورت دریافت پیشنهاد شغلی اعطا می شود. اگر شرایط لازم برای پرداخت هزینه تحصیل خود را دارید می توانید از گزینه مهاجرت تحصیلی استفاده کنید.


بنابراین همچنین خوب است بدانید که اقامت موقت نیاز به تمدید دارد و در برخی موارد می توانید تابعیت ترکیه و اقامت دائمی ترکیه را با تمدید مکرر دریافت کنید. از جمله آنها می توان به اقامت با ویزای کار در ترکیه اشاره کرد. به طور کلی، تمدید اقامت در ترکیه یک کار پیچیده با شرایط متفاوت برای متقاضیان است.

.

Comments

Popular posts from this blog

خرید ملک در ترکیه چه شرایطی دارد؟ + راهنمای کامل

شهروندی ترکیه را جدی بگیرید!