مهاجرت به ترکیه رویا نیست!

 یکی از مزیت های ترکیه این است که برای مهاجرت مناسب است، بنابراین در هنگام ملاقات با افراد احساس غریبی نخواهید کرد و ممکن است با همان زبان، همان شهر یا دوستان و آشنایان آشنا شوید. شما همچنین می توانید دوستانی از قبیله ها و مردمی از کشورهای مختلف داشته باشید. دیگر اینکه قیمت مایحتاج روزانه به نسبت درآمد شما منصفانه است و در آن زمینه کمتر با مشکل مواجه خواهید شد. سیستم حمل و نقل عمومی ارزان، خدمات پزشکی خوب و نقاط گردشگری متعدد از دیگر مزایای مهاجرت در ترکیه است.


ترکیه به عنوان دروازه ورود به اروپا شناخته می شود و افرادی که می توانند تابعیت این کشور که کیملیک نام دارد را اخذ کنند، می توانند بدون نیاز به ویزا یا هزینه های دیگر به بسیاری از کشورهای جهان سفر کنند. اقتصاد ترکیه بسیار بالا و در حال رشد است. شرایط زندگی و تحصیل در این کشور نیز آسان است و با هزینه کم زندگی نسبت به سایر کشورهای پذیرنده مهاجر می تواند انتخاب بسیار مناسبی برای افرادی باشد که قصد مهاجرت دارند.


مقایسه سطح زندگی سایر کشورها با ترکیه نشان می دهد که با هزینه تقریباً یکسان زندگی در ایران، می توان از پس هزینه های زندگی در ترکیه برآمد. با این تفاوت که زندگی در ترکیه برای ایرانیان با درآمد بالاتری همراه است و این سطح درآمد به شما کمک می کند تا در مقایسه با هزینه، رفاه بیشتری را تجربه کنید.


بسیاری از کسانی که قصد مهاجرت به ترکیه را دارند صرفاً به دلیل تجارت و تجارت با دنیای آزاد و سرمایه گذاری در ترکیه این کشور را انتخاب کرده اند. از آنجایی که اعمال سیاست ها و تحریم های اروپا بر اقتصاد ایران تاثیر منفی گذاشته است و بسیاری از سیاست های ضعیف مدیریتی این مشکلات را برطرف نمی کند، از این رو طی این سال ها بسیاری از بازرگانان تصمیم به مهاجرت برای تجارت در این کشور گرفته اند. به ترکیه برده شددر واقع، آنها می خواهند با استفاده از شرایط تجاری مساعد ترکیه و دسترسی به منابع تجاری و مالی جهانی، سرمایه گذاری ایمن و محافظت شده را در ترکیه تجربه کنند.


بر اساس آمار رسمی ترکیه تعداد ایرانیان مقیم ترکیه به بیش از 30 هزار نفر رسیده است. بر اساس آمارهای غیررسمی، تعداد ایرانیان مقیم ترکیه بین 100 تا 150 هزار نفر است. دلایل مختلفی برای انتخاب ترکیه برای زندگی وجود دارد و هرکسی به دلایل خود مسیر مهاجرت و تجارت به ترکیه را انتخاب می کند.


دولت ترکیه با برنامه های گسترده اقتصادی با هدف تثبیت و اصلاح ارزش پولی این کشور رویکردهای مهمی را در اقتصاد خود برگزیده است که می توان آن را یکی از نتایج رشد 20 درصدی اقتصاد ترکیه در سه ماهه دوم سال 2021 برشمرد. این رشد اقتصادی بالا در سال‌های اخیر باعث احیای حیاتی بخش‌های مختلف ساختمانی، صنعتی و املاک در این کشور شده است که هر ساله سرمایه‌گذاران خارجی را از کشورهای مختلف جذب می‌کند.


یکی از مشکلاتی که ممکن است مسافران خارجی و انگلیسی زبانان با آن مواجه شوند، بحث زبان است. در واقع، با وجود توانایی صحبت کردن به زبان انگلیسی در مورد افراد مرتبط با صنعت گردشگری، اکثر ترک ها توانایی و تمایل به صحبت به این زبان را ندارند. این موضوع می تواند برای کسانی که قصد زندگی در این کشور را دارند مشکلاتی ایجاد کند.


اگر از ایران به این کشور بروید، می توانید سه ماه به عنوان توریست بدون ویزا در این کشور اقامت کنید، اما اگر می خواهید روزهای بیشتری را برای این منظور در این کشور سپری کنید، می توانید برای ویزای توریستی 6 ماهه اقدام کنید. (که حدود 15 روز طول می کشد).


هزینه زندگی در ترکیه برای یک نفر حدود 373.قیمت 47 تومان. البته این عدد بدون محاسبه اجاره بهای آپارتمان است. اگر بخواهیم این رقم را با هزینه زندگی در ایران مقایسه کنیم، باید بگوییم که: هزینه زندگی در ترکیه به طور متوسط ​​18.52 درصد ارزانتر از ایران است. همچنین اجاره بها در این کشور نسبت به ایران; 59.45 درصد کمتر است.

Comments

Popular posts from this blog

راهنمای گرفتن اقامت ترکیه در سال 2022

خرید ملک در ترکیه چه شرایطی دارد؟ + راهنمای کامل

شهروندی ترکیه را جدی بگیرید!